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Hypertension and Cardiovascular Aspects of Dialysis Treatment - Clinical management of volume control

Hypertension and Cardiovascular Aspects of Dialysis Treatment - Clinical management of volume control

von: Branko Braam, Kailash Jindal, Evert J. Dorhout Mees

Pabst Science Publishers, 2011

ISBN: 9783899677218 , 192 Seiten

Format: PDF

Kopierschutz: DRM

Windows PC,Mac OSX Apple iPad, Android Tablet PC's

Preis: 15,99 EUR

Exemplaranzahl:


  • Zukunftsfähig im demografischen Wandel - Herausforderungen für die Pflegewirtschaft
    Traumjob Wissenschaft? - Karrierewege in Hochschule und Forschung
    Qualifikationsreserven durch Quereinstieg nutzen - Studium ohne Abitur, Berufsabschluss ohne Ausbildung
    Qualifikation + Leiharbeit = Klebeeffekt? - Die (Wieder-)Eingliederung benachteiligter Jugendlicher in den Arbeitsmarkt
    Kooperative Bildungsverantwortung - Sozialethische und pädagogische Perspektiven auf 'Educational Governance
    Gleiche Chancen für Frauen und Männer mit Berufsausbildung? - Berufswechsel, unterwertige Erwerbstätigkeit und Niedriglohn in Deutschland
    Abschlussorientierte Nachqualifizierung - Praxiserfahrungen der regionalen und betrieblichen Umsetzung
    Determinanten der Angst vor und nach Herzoperation
  • Der Mentor - Rolle, Erwartungen, Realität - Standortbestimmung des Mentoring aus Sicht der Mentoren

     

     

     

     

     

     

     

     

 

Mehr zum Inhalt

Hypertension and Cardiovascular Aspects of Dialysis Treatment - Clinical management of volume control


 

The aim of this book is to provide a systematic survey of the established pathophysiological principles along which patients on dialysis should be treated. For several reasons, these were insufficiently applied in many centers, leading to excessive and at least partly preventable cardiovascular damage. Since the first edition, more reports have appeared supporting the importance of volume control and the concepts are more widely accepted, be it not so quickly as Scribner hoped for in his foreword. There are at least two reasons for this delay. First, due to the extreme difficulty to compare treatment strategies according to the rules of ‘evidence based medicine’, randomized controlled studies are still lacking. Second, because of understandable preference of investigators to publish new findings instead of ‘old truths’, attention has shifted to a variety of ‘risk factors’. Although some interesting aspects have emerged, none of these have yet opened effective ways of treatment, let alone contested the above-mentioned principles.